måndag 6 februari 2012

Välfärd utan tillväxt del 2

Men ändå, så länge man känner att det är skönt att läsa så är man väl glad och nöjd? Som min kloka mor sa - det spelar ingen roll vad man läser, bara man läser.

Själv har jag läst ungefär halva första delen av Knausgårds Min kamp. Den är fin faktiskt. Inte något fantastisk historia, fast det är det ju ändå eftersom det är ett helt vanligt liv på något sätt. Och hans språk har något konstigt sug som gör att man bara dras in även om det handlar om en tonårsfylla eller vad som helst. Vilken del jag än är på när vi åker på vår Baliresa (som jag nog kommer nämna i varje inlägg från och med nu) så kommer den att få följa med. Det kan vara den perfekta semesterläsningen.

2 kommentarer:

  1. Jag älskade Min kamp 1 och 2. Tredje går lite trögare just nu. Men det var något med hans språk som sög in mig totalt Som när jag knarkade Lars Noréns dagbok. Kan inte sluta läsa!

    SvaraRadera
  2. Typiskt, jag var rädd att det skulle bli så att man ledsnar till slut. Är nyfiken på Noréns dagbok, men den känns så lååång! Fast det kanske är ännu bättre på semestern kanske?

    SvaraRadera