torsdag 9 februari 2012

Peppvädjan




Okej, så här är det. Jag har bytt tjänst på jobbet och har fått en titel och allt. Det hela har gått ganska fort, så fort att jag knappt själv hängt med i svängarna och det där självförtroendet jag nämnt förut har inte riktigt hängt med heller.

Mitt problem: Jag skulle lägga in min nya tjänst på LinkedIn tänkte jag. Men jag stoppar mig själv därför att jag vet att en kollega är så galet avundsjuk på allt som hänt. Vi snackar alltså om nivån att hon exempelvis säger rakt ut att hon tror att jag blir "bättre behandlad av vissa kollegor nu när du jobbar med ditt nya jobb och inte med det som du gjorde förr". Till saken hör att hon är kvar där jag var förut.

Hur sjukt? Och varför kan jag inte bara strunta i hennes trams? Hjäääälp.

P.S Som vanligt personen i filmen inget med brevskrivaren att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar