lördag 4 februari 2012

Snart melodifestival

Som den småbarnsförälder jag är, med rätt så små möjligheter att lämna hemmet kvällstid, lär jag åter sitta och uggla framför årets mest påkostade musiktävling. Det mesta brukar vara skit men in emellan kommer en medioker eller t.o.m. hyfsad låt. Känner redan en viss mättnad när artiklar om Afro-Dite och The Moniker börjar dyka upp i tidningarna. Inget ont om dem, men deras musik bryr jag mig verkligen inte om.

Men så är det väl också det som är själva tjusningen. Jag ondgör mig sällan över fenomen i samhället som många ojar sig över men melodifestivalen är lite av ett undantag. Ska bli lite kul att förfasa sig över den undermåliga kvaliteten. Och det säger jag INNAN jag ens hört låtarna. Det ni!

Någon jag dock tror kommer klara sin uppgift galant är den unga talangen Gina Dirawi trots uppgifter om taffligt genrep. "Som det ska vara" enligt de som tycker sig veta (t.ex. allas vår Christer Björkman). Heja Gina! Om hon gör ett lika bra jobb som hon gjorde i glasburen i Göteborg innan jul kommer allt gå fint.
Foto: LEIF R JANSSON / SCANPIX

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar