onsdag 29 februari 2012

Nu är de nåt på spåret... del 2

Nu har jag lyssnat på de två första avsnitten av Luuk och Lokkos podcast. Klart lyssningsvärt. De kompletterar varandra bra också genom att Luuk emellanåt styr upp i fall Lokko gör för stora utsvävningar. Gissar att de har, om inte annat informellt, olika roller där Luuks programledarerfarenhet behövs för att skapa lite styrsel för de intressanta diskussionerna.

Trodde att jag kanske skulle ha svårt för den musik som spelas, men hittills har det varit helt i min smak även om jag inte hört flera av artisterna förut. Tänkte mig nog att de Lokko-valda låtarna skulle kunna vara lite för obskyra för mig. För på samma sätt som jag har djup respekt för Bodil Malmstens kunskap om litteratur och inser att jag inte kommer gilla alla böcker hon gillar, har jag liknande tankar om Lokkos kunskap om musik. Han lyssnar på fantastiskt mycket och jag har inte "vant mina öron" vid samma variation som han. Detta gör att oförutsägbarheten i vissa låtar kan kännas svårt för mig MEN detta har alltså hittills inte varit något problem i podcasten. Ev är det ett medveten val för att inte alienera lyssnare. Vem vet. Man uppmanas att kontakta dem via brev (ja, ett sådant man lägger i kuvert och sätter frimärke på) så kanske får jag skriva ett brev och fråga.

Så här kan man inte lyssna på Luuk och Lokko. Uppsök närmaste dator istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar