onsdag 8 februari 2012

Madonna

Ullevi i sommar alltså. Hon är ju ensam i sitt slag så lite kul hade det varit att se henne. Dock finns det risk att hon inte kommer komma upp till den nivå som hon nådde 1990 på Eriksberg. Kanske inte för att den konserten var så underbart fantastisk utan för att hon, just då, varit min idol i kanske 4 år och äntligen fick jag se henne live! M var med och vi övernattade hos hennes faster som bodde bara några kvarter bort. Bara en sån sak.

Två år innan hade jag varit på Michael Jackson på samma ställe (Ullevi byggdes om efter att Bruce Springsteen spelat skiten ur arenan 1985 så därför användes detta öppna, ännu ej bebyggda fält), men då med min storebror som snäll hjälp för liten syster. Han uppskattade nog snygga Kim Wilde som spelade innan ännu mer än huvudakten, om jag minns rätt.

Men men. Madonna kan i alla fall leverera, som det heter, om man utgår ifrån vad Super Bowl-tittarna fick se. Så väldigt, väldigt överdådigt och amerikanskt. Och väldigt Madonnigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar