fredag 24 februari 2012

Fredag kl 22.23...

...och allt är lugnt. Jag sitter framför TV:n och väntar på min favoritserie Det ljuva livet i Alaska som börjar kl 23, och frågan är om jag kan hålla mig vaken tills dess.

1989 började serien sändas, och när den kom till Sverige satt min bror och jag som klistrade och tittade. Det var nog en av de första gångerna han godtog mig som något annat än irriterande-lillasyster och jag var kanske 15-16 år och han i så fall 21-22. Som en liten nostalgichock (eftersom serien inte visats sedan vi såg den vad vi känner till) fick han första säsongen i julklapp förra året. Självklart börjar den visas bara några veckor efter jul, nu på SVT24, och opraktiskt nog inte i SVT Play. Därav mina trötta ögon.

Och den är rolig än idag! Att kläderna känns omoderna (fast Tove Styrke hade en oroväckande uppsprejad lugg på Grammisgalan) gör ju inget om man var med på den tiden, men själva känslan i serien gillar jag fortfarande förvånande nog. Jag var helt inställd på att den skulle kännas inaktuell.

Så här är mitt fredagstips. Det ljuva livet i Alaska. Om man inte har roligare saker än att hänga framför TV:n för sig såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar