söndag 4 mars 2012

Tjusigheter

Idag kom symaskinen fram för första gången på evigheter. Ovanför vår säng sitter en ostängbar ventil som gör att det drar ganska rejält. Inte mysigt på vintern och det jag skulle göra är ett lagom projekt för någon som inte sytt på tusen år.

Det hela höll på att sluta i olycka eftersom jag inte hittade strömkabeln och förbannade mig själv som inte lagt den ihop med resten av maskinen. Lyckan när jag hittade den inuti pedalen. Den lyckan. Och så fiffigt också, hade helt glömt bort att det är där man ska förvara den.

P.S En normal människa hade kanske fixat i ordning sängen lite och rent av ansträngt sig och satt ett örngott på prydnadkuddarna innan man tar en bild att dela med sig till omvärlden av. Inte jag tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar