torsdag 1 mars 2012

En lillasyster i ett nötskal

Följande hände just:

I julklapp förra året fick jag tredje säsongen av Mad Men av min minsta yngsta storebror. Eftersom jag just sett klart säsong två och blivit fullständigt beroende så passade det väldigt bra. Dessvärre var bror inte ute i särskilt god tid, så leveransen från där han beställde hann inte fram innan julafton. Eller ja, det var nog någon gång i mellandagarna vi sågs, men fram hann den inte.

Sedan dess har jag med jämna mellanrum fått abstinens och tänkt att jag borde verkligen se till att vi ses så att jag kan få min Mad Men-fix. Idag smsade jag i panik och sa; VI MÅSTE SES!

Vad gör en storebror då? Han säger att jag får DVD:n i utbyte mot att han får låna ett Playstation-spel av mig. Och som en snäll lillasyster påminner jag honom om att han faktiskt har sagt att han vill låna ytterligare ett spel av mig.

Allt kändes fint ända tills jag inser följande faktum. Jag förhandlar om en julklapp jag redan fått! Sååå typiskt en lillasyster. Och sååå typiskt en storebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar