onsdag 21 mars 2012

avsnitt 3 Babel

Det känns bra att tredje avsnittet av Babel håller klart högre klass än de två första, som inte var mycket att hänga i julgranen. Per Hagman var ointressant och han fick trista frågor. Diskussion kring HIV i litteraturen blev bara ett stort "jaha". Bodil Malmsten är förvisso alltid intressant, men hon hade inget nytt att säga. Man har hört det förr. Men tredje avsnittet håller, i mitt tycke, alltså klart högre klass. Dels är det naturligtvis Carl-Johan Vallgrens förtjänst eftersom han gör sig bra i tv, men sedan tyckte jag att de diskuterade begreppet 'hen' på ett fördjupande sätt. Jag kan ibland ha lite svårt för Natalia Kazmierska men även hon (hen) höll en hög nivå. Blev också väldigt nyfiken på den grafiska romanen Namnsdagsflickan, även om jag inser att det kanske vänder sig till en yngre publik. Författaren Kristoffer Leandoer sa mycket klokt de få minuter han förfogade över.

Jag är egentligen alldeles för trött för att skriva något klokare om saken just nu, så kolla programmet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar