fredag 18 november 2011

The Trip


Ännu ett tv-serietips kommer här. The Trip går nu på svtplay och att se Steve Coogan och Rob Brydon till stor del improvisera fram dialoger över fina middagar är en riktig fröjd. De imiterar diverse skådisar och gör det emellanåt mycket bra. Jag upptäckte Steve Coogans karaktär Alan Partridge genom min anglofile make för många år sedan. Har man det minsta svårt för hopplösa typer à la The Office gillar man nog inte Alan Partridge. Han är väldigt pinsam och alltid lite för mycket. Här demonstrerar han t.ex. sina kunskaper inom ämnet populärmusik. 

Sedan har jag förstått att Alan nyligen skrivit sin självbiografi. Intressant läsning, gissar jag. Jag vet någon som skrivit upp den på sin önskelista så vi får väl se om denna någon får anledning att hjula på julafton. No pun intended, som britterna skulle kunna sagt.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar