onsdag 30 november 2011

Life during wartime

Såg igår Life during wartime som var en absurd, rätt så rolig film om ett, till största delen sorgligt gäng människor. Filmen kändes rätt så spretig och trots flera fina skådisar så blev den aldrig mer än småputtrig. Den slår väl de flesta dussinfilmer ändå, men jag hade nog hoppats på lite mer. Jag fick åter tillfälle att se Michael Kenneth Williams, som gjorde en väldigt känslig ex-gangster med vissa problem att tygla sina perversa behov, och det fanns ju viss behållning i det. Sedan var det en skådis som kändes så oerhört bekant, men jag kom aldrig på vem det var. Fick googla efter filmen och då... ja, just det! Ally Sheedy. Inte igår jag såg henne. I mitt minne ser hon ju ut så här:
Men det var ju ett tag sen War Games och Breakfast Club gjordes så det är naturligtvis inte så konstigt att hon inte längre ser ut som en tonåring.
Sen, vill jag tillägga till hennes försvar, att personen hon spelade i Life during wartime var en rätt så trist typ, vilket hon förmedlar väldigt väl i ovanstående bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar