torsdag 22 december 2011

Ord

I dessa wordfued-tider blir man påmind eller upplyst om ord som fallit i glömska. SAOL har ju alltid en viss eftersläpning. Man kan ju inte ta bort ett ord i första taget. Ett, för mig, nytt ord som jag är sugen på att börja använda mer frekvent är "kaxe". För er som inte vet vad det betyder kan jag upplysa er om att det avser en kaxig person. Tror nog att det kan bli användbart. Jag får väl börja lansera det här på bloggen om inte annat. Ett annat, mycket bra, uttryck läste jag förut på försök att inte se så snygg ut. Bloggaren kände att hon behövde säga ifrån mot en person som "lilla-gummade" henne. Har aldrig läst uttrycket förut men man fattar ju direkt och guuuud vad förolämpad jag blir av lilla-gumligheter!

När man riskerar att bli lilla-gummad gäller det att vara en riktig kaxe. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar