tisdag 20 december 2011

Julens antågande

Jag går med en lustig känsla av att det är långt kvar till julen infaller. Tittar jag i almackan ser jag naturligtvis hur det ligger till, men det känns inte riktigt så. Jag tror att det beror på en rad faktorer och några av dem är att

  • julen i år infaller på en helg (det känns ibland som om det är långt till helgen när man är mitt i veckan), 
  • vi redan har köpt nästan alla julklappar, 
  • det är milt som om vore det oktober, 
  • vi inte har någon gran eftersom vi antog att familjemedlemmen som nyss lärt sig gå endast skulle ägna sig åt att fälla den och
  • vi ska lämna stan och därför inte köpt in en massa mat som ska förberedas
Kanske borde jag ha fixat mer och tagit Ernst tips på allvar. Då kanske min julkänsla hade infunnit sig på allvar. Trodde det skulle räcka med lussekatts- och pepperkaksbak, men icke. Jag får komma igen nästa år. Som tur är har man ju en ny chans varje år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar