fredag 30 december 2011

Nya frisyrer del 2

Här spejar jag ut från mitt berg på ett nästan frikyrkligt sätt.
Nu är ju frisyrbyte inte det enda som har hänt. Vad hände mer i en dialoggerskas liv 2011?

Januaris bästa: Bebisjour inbokad under ett par veckor och till slut fick jag vara barnvakt medan K +1 åkte till BB. Några timmars marginal efter att jag kom hem från en konferens med jobbet för övrigt.

Februaris bästa: Min kära 85-åriga faster bestämde sig för att köpa en iPad för att fixa räkningarna på nätet. Jag fick äran att introducera henne till typ... allt. Nu googlar och youtubar hon allt hon kan.

Mars bästa: Det måste varit en lugn månad - det som sticker ut är att jag åkte till Åsa (den lilla orten i Halland alltså) på någon sorts pärlkväll. Man fick göra smycken och sedan köpa dem. Måste varit bekvämt för butiksägaren.

Aprils bästa: Jag kämpade med att läsa ut Harry Potter and the Order of the Phoenix (liiite för mycket för min smak, den är ju runt 800 sidor), men upptäckte att ljudböcker fungerar utmärkt när man hänger tvätt så jag lyssnade parallellt på Tillsammans är man mindre ensam och det var inte dumt alls. Inte minst eftersom Eva Röse är en utmärkt uppläsare.

Majs bästa: Vi var och tittade på den lägenhet vi senare skulle flytta till och jag var med tonårsplastbarnet på Backa Teater och såg Yvonne. Som de flesta gör insåg jag att man borde gå på teater oftare, och sedan hände inte så mycket mer med det. Hann med en Jenny Wilson-konsert också.

Junis bästa: Ägnade en stor del av juni åt att försöka köpa en friggebod av Bauhaus, men de verkade inte så pigga på att samarbeta. Till slut blev den vår efter sju sorger och bedrövligt kundtänk och veckan efter blev granntorpet (aka drömtorpet) till salu. Några norskar blandade sig i budgivningen så den sprang iväg alldeles, men vi är ändå glada över vår lilla stuga på berget.

Julis bästa: I stort sett bara friggebodsbygge och landethäng. Verkligen inte det sämsta.

Augustis bästa: Flytt till ny lägenhet!

Septembers bästa: En Tjejmilshelg i Stockholm med goda vänner. Jag blev förkyld men åkte med som hejaklack.

Oktobers bästa: Mormor fyllde hundra och jag klippte av mig håret. Jättemycket.

Novembers bästa: I höstmörkret upptäckte jag en perfekt söndagsunderhållning - Derren Brown på BBC som avslöjar alla tricks som medier och seansmänniskor använder. Det och en kopp te typ. Och så storm storm storm ute.

Decembers bästa: Vi gick all-in på julen i år så granen var uppe ett bra tag innan jul och klapparna köpta säkert flera dagar innan julafton. Eller två dagar innan. Men det har varit en riktigt fin december, trots skitväder.

Vad gjorde du 2011?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar