måndag 12 december 2011

Musikhjälpen del 2

Ja visst, Musikhjälpen är tillbaka. De senaste två åren har jag lyckats pricka in en veckas sjukfrånvaro från jobbet precis samtidigt, så jag har kunnat ligga hemma i soffan och titta. Ganska mysigt faktiskt. Årets förkylning kom dock en vecka tidigare så jag får lyssna i den mån jag hinner på jobbet istället.

Mitt bästa Musikhjälpenminne: Förrförra året fick jag en ögoninflammation som efterrätt till förkylningen jag drog på mig och insåg att mina linser inte var något alternativ. Eftersom jag aldrig haft några problem med ögonen så hade det här med att skaffa glasögon att byta till liksom inte blivit av, men nu var ju läget ganska akut. Jag hörde snabbt av mig till världens bästa optiker (visade det sig) som lät mig få en tid samma dag och lyckades fixa ett par glasögon till mig på bara några timmar! Snygga var de också. Som tack önskade jag mig låten I can see clearly now med Ray Charles och skänkte en slant. Jag är så himla rolig. Och generös.

Ödmjuk är jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar