tisdag 3 april 2012

Radio

Jag är uppvuxen med att man nästan jämnt lyssnar på radio och en vuxen som plötsligt säger "sschh" när det är någon intressant nyhet som meddelas. För mig är en skvalande radio trygghet. Dock har jag under mitt vuxna liv inte lyssnat på radio på det sätt man gjorde i mitt barndomshem. Jag lyssnar oftare på musik och på senare år lyssnar jag på radio via nätet, vilket ger att jag oftast inte lyssnar när programmet sänds utan i efterhand. Det är lite trist faktiskt. Har denna eftermiddag lyssnat på P4 och det är väl lite extra käckt, men jag känner mig dock lite mer uppdaterad om: misshandeln i Kortedala, rasrisken utmed Göta älv och vilken musik som spelas på P4 (det sistnämnda förhöjer väl inte riktigt upplevelsen tyvärr). Ska nog försöka öka mitt "livelyssnade". Radio är inte dumt, det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar