måndag 23 april 2012

Att göra sig av med saker

Det här med att göra sig av med saker. Det känns på något konstigt sätt som mycket roligare än att skaffa saker, förutsatt att sakerna kommer till nytta för någon annan. Kanske har det att göra med att i takt med att man blir äldre och ekonomin lite tryggare så är det helt enkelt inte lika kul med en shoppingrunda på stan.

Jag har närmast maniskt rensat och rensat bland mina kläder och smink och andra saker, och jag känner befrielse ju mer jag håller på. Senaste testade jag att sälja en klänning på Tradera. Ett felköp för mig som gick för en spottstyver till någon annan. Men ändå. Den gör sig bättre där än här.

En som verkligen tagit det här med rensandet ett steg längre är Kvadratsmart som bloggar en in- och utlista veckovis. Hittills har utlistan varit överlägsen inlistan. Inte bara kvadratsmart, utan helt vanligt smart tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar