onsdag 26 oktober 2011

Länkande kedjor: Fnissande flickor

Ibland surfar man verkligen på nätet. Idag läste jag på Försök att inte se så snygg ut där hon tipsade om ett inlägg som underbaraclara skrivit. Jag gick vidare till hennes blogg och hittade om livet i ett skatbo som i sin tur tipsade om inlägget Fnissande flickor bromsar på maja larssons blogg. Detta inlägg var i sin tur en reflektion på en krönika hon läst.

Hängde ni med? Hur som helst - den där Maja Larsson är nåt på språren tycker jag. Jag har sällan eller aldrig spelat på "dumma blondin"-prylen. Det är min ära förnär att förminska mig själv och när andra tjejer gör det blir jag alltid obekväm. Det är en sak att vara ödmjuk inför att man kan ha fel, men att lägga till ett litet skratt eller slänga med håret är bara fånigt. OM jag gör det utan att märka det hoppas jag att vänner som Dialoggerskan M påtalar detta fåniga beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar