lördag 24 september 2011

Ren snällhet

Ren snällhet är sällsynt och man blir så glad så glad när man blir "drabbad". Låt mig ge ett exempel som hände mig i veckan. Jag kom till jobbet på måndag morgon och slentriangnällde lite över något som egentligen inte borde vara något att gnälla över. Helgbilagan i G-P var inte med när vi hämtade in tidningen på lördagmorgon och därmed var en del av lyxfrukostandet som lördagar innebär utraderad. Dessutom noterade jag att den innehöll en intervju med Magdalena Ribbing och av någon anledning kände jag mig nyfiken och hade velat läsa den.

Detta fick mina kollegor höra och snälla som de är var de mycket empatiska.

Men inte nog med det. När kollegan M skulle slänga sina återvinningstidningar i onsdags råkade hennes ex av bilagan ligga överst. Och då kom hon att tänka på mig och tog med den till jobbet.

Så himla snällt! Made my lördag, nu fick jag ju dubbla helgbilagor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar