lördag 24 september 2011

Bokmässan 2011 del 2

Lika säkert som blomflugor dras till ett glas saft, lika säkert dras jag varje år till Bokmässan. Igår var det dags för årets. Det går liksom inte att inte gå om man har tid. Smart drag för övrigt att gå på fredag eftermiddag, det var galet mycket folk men inte så fullständigt hysteriskt som det brukar vara på helgen. Och det kan jag förstå, efter en hektiskt vecka på jobbet var det kanske lite optimistiskt i överkant att tro att man skulle orka ta sig an mässan med full kraft. Jag var heeelt slut efteråt, somnade tidigt och sov i 10 timmar!

Men kul var det som alltid. Om man är intresserad av kändisspotting så får man sig en rejäl dos, och lite shoppat blev det. Mest spännande att läsa ska Knausgårds Min kamp bli. Ett erbjudande jag inte kunde motstå gjorde att jag köpte del 1 och 2 inbundna, trots att jag och min kompis S minuten innan hade sagt att vi ALDRIG skulle köpa inbundet. Gissa vem som köpte en inbunden själv lite senare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar