tisdag 17 januari 2012

Ironisk kundsupport?

Det här med kundservice och support är något som engagerar mig då det har varit ett yrke jag lagt hjärta och själ i i flera år. Jag tycker verkligen att det är riktigt kul att ge bra service och support åt kunderna på mitt jobb, det betalar sig flera gånger om i form av uppskattning, gott rykte och dessutom överseende om man skulle råka klanta till det någon gång.

Döm om min förvåning när jag plötsligt får sjaskiga spam-mejl från jättedejtingsajten match.com som jag verkligen aldrig reggat mig hos. Inget fel på nätdejting, men som sambo sedan fem år tillbaka har jag inte riktigt det behovet. De rekommendationer jag fick var dessutom farbröder, boendes i Florida med en medelålder på cirkus 80 år.

Inte riktigt karlar i min smak med andra ord, så jag skickade ett ganska skarpt mejl till deras kundsupport och förklarade läget, att jag misstänker att någon spamrobot fått tag på min mejladress och skapat ett konto som jag vill att de tar bort omedelbums.

Idag fick jag svar. De hade ingen förklaring till det inträffade och avslutade mejlet med:

Lycka till i fortsättningen! 

Vi ses snart på Match.com!

Gustav 
Medlemssupporten 

Ses snart? Killen har nog inte riktigt uppfattat min syrliga ton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar